A sarkon van egy autókereskedő akinek néha van egy-két érdekes autója.Ezt a szörnyűséget kb két éve kaptam le.Gondolom egy házilag buherált valami.
A díler szerint az első tulajdonosa Donald kacsa volt....
Szeretem a veterán autókat.A 2CV korával nincs is baj.AZ A BAJ,hogy a Citroen 2CV szerintem nem autó.Én egyszerűen nem tartom annak.Az eredeti verzió is iszonyat ronda ez a limo változat meg kimondhatatlanul ocsmány.Remélem senkinek nem égette ki a szemét.Nekem minden nap el kellett sétálnom mellette,az is eszembe jutott,hogy feljelentem a kereskedőt vizuális környezetszennyezésért.
.......szerintem a C5 egyik prototípusa
A tervezők állítólag BAUHAUS stílusban álmodták meg a 2CV formatervét.Az álmaikat és a terveiket nem láthatom,de a végeredmény inkább a HÁBORÚUTÁNIHIÁNYGAZDASÁG stílus klasszikus jegyeit hordozza magán.
Az eredeti ötlet az volt,még a 30-as évek végén,hogy ezzel a típussal motorizálják a vidéki lakosságot Franciaországban.Azonban a második világháború szerencsésen megakadályozta a nagyra törő tervet.
A gyártás 1948-ban kezdődött,és az olcsó népautó szerepét minden bizonnyal tökéletesen betöltötte.Egyesek azonban helyesnek találták,az igény nőtt,a Citroen pedig örült a könnyű haszonnak,és nem állították le a termelést.Fejlesztések azért voltak.A kezdetben 9 lóerős motorokat a hetvenes évekre 33-ra gyúrták ki.
A májusi cserebogár-fényezés feláras extra volt
A 80-as évek elején azért már kezdett kényelmetlenné válni a PSA-nak,hogy a legnépszerűbb járművük ez a izé.Volt egy pár kísérlet a leváltására (visa,AX) ám ezek a próbálkozások kudarcba fulladtak.Végül Franciaországban 1988-ban,Portugáliában pedig 1990 -ben sikerült leállítani a termelést,a hippik legnagyobb bánatára.
Nem kívánom inzultálni a kacsalázban szenvedőket ,én utálom ennyi.Inkább egy barna Wartburg.
A PSA azért levonta a tanulságot.Nem kell jó autókat gyártani,elég ha "helyesek".