HTML

Mennyire fáj,ha bedöglik?

autobuz 2010.02.27. 04:27

 

Egyik súlyos költsége az Angliai autózgatásnak szervizelés, javíttatás. Nagyon tud fájni ha nem körültekintő az ember fia, vagy nem figyelt eléggé használt autója vásárlásakor. Az alkatrészek nem drágák viszont az óradíjak ütősek tudnak lenni.Egy tízévnél idősebb hengerfejes autó simán kuka,egyszerűen nem éri meg megcsináltatni. Persze azért ezt is meg lehet oldani "okosba".

Az egyik legpraktikusabb megoldás a Magyarországról kiszakadt autószerelő, még akkor is ha itt kint már nem a szakmájában dolgozik. Ha éppen nem is tudja elvégezni a javítást, a megfelelő eszközök híján, nagy eséllyel meg tudja saccolni a probléma okát.Ezzel később komoly lehúzásoktól óvhat meg minket. Árfekvésben valószínűleg a legolcsóbb, ugyanis "baráti" áron dolgozik.

Árfekvési sorrendben a következő a mobile mechanic.Olyan szerelő aki házhoz jön. Elég elterjedt,több alfaja létezik. Egyik jellemző típusa az idősebb,Sierrákon,Escortokon edződött szaki.Ő általában klasszikus szerszámos ládával érkezik, mechanikus problémákkal elég jól elboldogul, de ujabb típusú autókkal már gondban lehet. A másik véglet már csak egy laptoppal érkezik, hibakódokat olvasgat aztán elirányít a saját vagy valamely rokona műhelyébe.Egy kiszállás olyan 20-40 GBP között mozog.

Átlagos noname szervizből rengeteg van,és mindegyik máshogy dolgozik.Vannak itt is igazi lehúzós gyökerek,de korrektek is.Általában 40-50 font az óradíj.Érdemes jól körülnézni, a régóta működő,rendezett műhelyek elég megbízhatóak.A helyiek által csak cowboyoknak hevezett szervizek fő bevételi forrása a törött,biztosítós autók összetákolása.Ezeket jobb elkerülni mert minőség és garancia nincs,igazi kontárok akiket csak a rövidtávú haszonszerzés mozgat.Egy haverom egy ilyen helyen dolgozik és elképesztő sztorikat tud mesélni.

A világ utolsó Moszkvics márkaszervize Havannában található

 Az Angliában nagyon népszerű gyorsszervízek(Kwik-fit,Quick-fit,Nationwide)franchise rendszerben működnek,szóval itt is ahány ház annyi szokás.A szolgáltatás minősége az üzemeltetőn múlik.Előnyük,hogy időpont egyeztetés nélkül simán be lehet állni és megvárni a javítást,ha minden jól megy.Illetve nem is javítanak, alkatrészeket cserélnek.Ez komoly különbség.Fékek,kipufogó,gumik,olajcsere,ilyesmikkel foglalkoznak.Nagyon tudnak fájni.

Vannak még az úgynevezett specialisták.Általában egy márkára vagy autótípusra vannak specializálódva,de nem hivatalos márkaszervizek.Eddigi tapasztalataim alapján kerülendők. 60-80 font  között dolgoznak óránként és semmivel sem jobbak mint egy korrekt szerviz.

Márkaszerviz 75-150 font/óra, asszem ennyi elég is.

Ha valami alkatrészt inkább magunk szereznénk be, akkor a Halfords helyett inkább keressünk valami lepusztult névtelen kis alkatrészboltot.Nincs puccos épület,plázafíling , de sokkal olcsóbb.Sokkal.Ha valami éppen nincs raktáron akkor legkésőbb másnapra megrendelik.Az alkatrészeket ugyanazoktól a nagykereskedőktől rendelik ahonnan az összes szerviz.Érdemes körülnézni az Ebayen is,ha pontosan tudjuk mire van szükségünk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Címkék: műhely javítás szerviz használt autó

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://autobuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr91793981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása