Toyota Carina 1.8 cdx 1997
Az E34-es béemvémről akartam írni,de a csapból is Toyota gázpedál folyik ,gondoltam sodródok a méjnsztrímmel. Nem akarom elhinni,hogy a Toyota rossz autókat gyárt.Inkább elhiszem,hogy olyan jó autókat gyártanak ,hogy néhány az öntudatára ébredt,és a mesterei ellen fordult.Hasta la vista.....
2005-ben cuccoltam ki egy Angol városba és azonnal észrevettem,hogy a helyi taxisok 75%-a Toyota Carinát használ.(Azon alfajuk akik az utcán nem vehetnek fel utasokat csak telefonhívásra támadnak)Ez csak tovább erősítette azon meggyőződésemet,miszerint a Carina egy olcsón fenntartható,megbízható járat.Felkerült a kötelező listámra.
Gyakorlatilag egy roncstelepen vettem,egy bolgár sráctól aki biztosítóktól vásárolt törött gépeket,és második esélyt adott nekik.Néha második fényezést is.Egy kicsit törött Seat-ért mentem és miután megegyeztünk,elindultunk a telep végében található "iroda" felé.Átvágtunk a roncsok között ,majd váratlanul megállt egy nagy kupac falevél előtt.
-Te,nem kell egy jó Toyota?-kérdezte
-Milyen Toyota?
-Carina ,nem volt törve,beszámítottam,még műszakija is van.
-Megnézném....ööööö....hol van?-nem hittem el,hogy nem szúrtam ki egy Carinát.
-Ott van előtted -mutatott a levélkupacra.
-Télleg vazz..........Ez fehér???
És valóban ott állt.Fél éve.Ez meg is látszott rajta:lapos gumik,penészes ülések,halott aksi.Fejvakargatva jártam körbe a halmot ami egyre inkább autónak tűnt.Legújabb bolgár barátom közben kerített egy bikázót,és szűk 5 másodperc múlva már járt is a motor.Próbálgattam a kapcsolókat és kiderült,hogy minden működik,126.000 mérföld az óra szerint,2 tulaj a forgalmi szerint,1997-es,a széria egyik utolsó példánya,szerintem.
A két hátsó gumi igényelt némi levegőt ,ezt megoldottuk,azután már vittem is egy rövid tesztre.A fékek egy kicsit érdesen fogtak a rozsdától,de ezen kívül az autó tökéletesen futott.Visszaálltam a telepre.Sajnos a Cordobát már kifizettem.Legszívesebben pofán vertem volna magam,itt alkudoztam egy lezúzott Seatra ezt meg észre sem vettem.Mentségemre szolgál,hogy tényleg alig látszott ki a szemétből.Én még a járó motorú kocsiban ültem,és agyaltam.Most már mégsem mondhatom ,hogy inkább ezt kérem.A Seatot 450 fontra alkudtam le,ennek 599 van a szélvédőjére firkantva.Odaadta volna 450-ért ezt is.A pokolba!
A bolgár eközben kérdőjel testtartásban támasztotta a műhely falát,a szándékomat fürkészve ,amíg én az utolsó teszteket futtattam a kezelőszerveken.Bizonytalanságomat észlelve az ablakhoz lépett és eldöntötte a kérdést:
-Hétszázért a kettő?
Tudom,hogy ilyen helyzetben illik egy kicsit, elhúzni a szánkat,csóválni a fejet,mégegyszer körbejárni a prédát,belerúgni a kerékbe egy párszor,és énteszekszivességetneked arccal odavágni,hogy:rendben,kirabolhatsz.De én nem vagyok jó színész.Matt Damon megnyugodhat,Steven Seagal is,nem miattam fogják leépíteni őket.
A fényszórómosót már valaki kibuherálta
Azonnal kiugrottam majd tarkótól tarkóig mosollyal megráztam a kezét.
-Megegyeztünk,a Seatot holnap hozhatod ezért meg eljövök a jövő héten,miután elintéztem a biztosítást.
Hagytam némi foglalót, és hazáig a rádióval együtt üvöltöttem ,bármit.Azon a napon hivatalosan én voltam a legboldogabb ember Európában.Útközben kigondoltam,hogy a Cordobát helyrecsapatom és eladom,az éppen aktuális Civicemmel együtt,és a Toyota lesz a fegyverem.
Egy hét múlva benzineskannával és biztosítási papírokkal megrakodva tértem vissza.Elintéztük a formaságokat ,és csá.Nyolcvan kilométert kellett lenyomnom hazáig az autópályán.Egy kicsit paráztam,az autó fél évig rohadt a szemét alatt,de minden probléma nélkül célba értünk.A kormány nem remegett ,nem húzott se jobbra se balra a nyilvánvalóan hulladék gumik ellenére sem.Aggasztó zajoknak ,vibrációnak nyoma sem volt.A gyári cd-lejátszó is működött ,a légkondi fújt ugyan valamit ,de január közepe lévén nem erőltettem a dolgot.Akkor már nem volt kétségem ,az évszázad üzlete megköttetett.
Carina farhát '97
Első utam egy mosóba vezetett ahol kitakarították kívül,belül.Hazatérve még kiguberáltam egy zsák falevelet a motortérből is. Az úton feltöltődött ugyan az akkumulátor de érezhetően a halálán volt már ,másnap vettem egy újat.Az elem cseréjével jól megszenvedtem mert a leszorító csavarjait kikezdte a rozsda de végül a WD40 mindent megoldott.A lökhárítóból hiányoztak a fényszórómosó izék ,szerintem amúgy is egy bontott volt feldobva.Ennek ellenére nagyon meg voltam elégedve az új szerzeménnyel.
Az én igényeimnek maximálisan megfelelt. Egy kicsit iszákosnak találtam, a motor méretéhez képest ,a lengéscsillapító egy árnyalattal lágyabb volt mint ahogy én szeretem de lehet,hogy csak a korral és a futásteljesítménnyel járt.A felszereltségével(CDX)kapcsolatban kerestem konkrét adatokat ,de nem találtam,maradnak az emlékek.Légkondi,gyári cd,elektromos nyílászárók,elektromos tükrök,napfénytető,2 légzsák biztosan voltak.
Megjelenése jellegtelen ,semmi extra giccs,100% funkció. A Carinát nem a szépségéért szeretjük.
A belső a 90-évek klasszikus japán iskolája,jó tapintású anyagokkal,minimumdizájnnal illetve dizájnminimummal ,kihagyhatatlan digitális órával.Annak viszont simán letörném a kezét aki kitalálta azt a műfa hatású mű-fabetétet.Az ülések kényelmesek,kitűnő oldaltartással.
A gondtalan autózás örömét két hónapig élvezhettem.Egy nagyon kedves ismerősöm hívott fel váratlanul,mert az unokatestvérének szüksége volt egy olcsó,de megbízható autóra.Pizzafutár volt, bedöglött a kocsija és így dolgozni sem tudott.Nem nagyon örültem a dolognak, de eladtam.Állítólag az életben egyszer mindenkinek önzetlenül kell cselekednie.Nekem megvolt.Az eladás után még tartottuk a kapcsolatot.Műszakira ki kellett cserélni az első fékbetéteket és tárcsákat,és volt néhány olajcsere.Másfél év,napi 80 mérföld,és 12000 pizza kiszállítása alatt SEMMI nem romlott el.Soha nem cserélte le, akkor adta el amikor lelépett.
Sajnos nem sokáig használtam,de engem meggyőzött.A Toyota Carina egy elpusztíthatatlan ,ultramegbízható autó,simán bevállalnám mégegyszer, akár pirosat is!
A taxisok azóta Avensisekkel dolgoznak és szerintük nagyon fasza,van ugyan néhány alkatrész ami hajlamos elromlani.Általában azok amik Francia vagy Angol beszállítóktól származnak..