Ford Mondeo 2.0 LX 1997
Életem első Mondeójába 2001 tavaszán tettem be a se**em.Az az autó akkor 1 éves volt ,és egy ismerősöm kapta a családtól.Kezdő autóbuzi voltam ,természetesen ki akartam próbálni.A gép 1.8-as volt ha jól emlékszem,és nekem nagyon tetszett,bár csak néhány kilométert vezettem,de addigi életem legfiatalabb és talán legjobb verdája volt.Fekete,tágas,jól ment és úgy tűnt,hogy nagyon egyben van.
Fúúú de fasza ,gondoltam és visszaültem az Ezerkettesembe a próbaút után.Nem került fel az egyszer mindenáron megszerzem listára,de jó benyomást tett,és minden bizonnyal ez is közrejátszott,abban hogy később vettem magamnak.Akkor még nem is sejtettem,hogy már csak öt év,és egy ország választ el tőle.
Addigra már önkéntes száműzetésem töltöttem ,Brittországban és egy Snegyvenes Volvóval jártam,ami szép és jó is volt de lassan közeledett a vezérmű és egyéb szíjjak költséges cseréje ,gondoltam eladom inkább a csába ,ezt jobb lesz ha más fizeti.Mellesleg ez tipikus autóbuzi kifogás csak, hogy új verda után nézhessen az ember,és megint az autotradert meg az ebayt túrhassa egész nap.
Az ebayen láttam meg:Mondeo, 1997 ,1 tulaj ,2000 köbcenti ,szervizkönyv,sok műszaki,110000 mérföld (kb 176000 km),buy it now,katt.
Másnap már mentem is érte ,rövid próbakör,kerékrugdalgatás,papírok kitöltése, kézfogás és ennyi.Igazi balek módjára hoztam el,megnéztem a szervízkönyvet amiben 104.000 ezernél volt az utolsó pecsét ,ez nekem elég is volt.Már majdnem beszálltam amikor utánam kíáltott a srác,hogy ez az autó nagyon keveset fogyaszt ám..... Én meg csak álltam és azt hittem ,hogy szórakozik velem.Most komolyan ,nekem sok minden eszembe jutott egy 2 literes Fordról de az, hogy keveset fogyaszt,ez meg sem fordult a fejemben.Már kifizettem,miért most kezdi el a dílermarketinget?
Mindenesetre a tank üres volt ,először egy benzinkútra mentem,ahol azonnal telefonos segítséget kellett kérnem, mert nem tudtam hogyan lehet hozzáférni a tanksapkához.Tudom, balf*sz.
Ezek után kb négy hónapig használtam,és teljesen meg voltam elégedve,mindennapi használatra tökéletesen megfelelt,A-ból B-be OK,de semmi extra.Gyakorlatilag semmi sem ment tönkre,ami ne lett volna akkor is rossz amikor megvettem.A belső ventilátor csak 4 es fokozatban működött,ami elég nagy zajjal és szélviharral járt ,de szerencsére nem kellett gyakran használni.Az első elektromos ablakemelők pedig elég lassúak voltak,az alja Fordosan rohadt.
Kb ennyi lett volna a hibalista illetve:
Sajnos valami barom benézte a parkolóban az ívet es megtépte a hátsó lökhárítót ,amin keletkezett egy kb 20 centis repedés,meg kitört egy-két darab.Az ütközés nem lehetett túl nagy erejű a lökös mégis úgy tört mintha festékkel futtatott üvegből készült volna. Sok mondeót láttam már házilag javított vagy az eredeti fényezéstől teljesen eltérő színű lökhárítóval,és már tudom miért.A leggyakoribb javítási módszer a ductape használata ami egy széles erős szigetelőszalag szerű akármi.
Az Mondeó megjelenése sztem teljesen átlagos,nem túl ronda de nem is egy designkitörés,ez gyakorlatilag ízlés kérdése.A tervező száműzte a vonalzót az asztalról az biztos.Megjelenésekor érdekesnek tűnt(én hánytam)de napjainkra beszürkült.Igen a piros is.
Sajnos az autómról nem maradt kép de pont igy nézett ki.
A belső kialakítása tágasnak tűnik elöl kényelmes az üléspozíció olyan zsigulisan magasan ülsz,jól körbe lehet látni(persze a beállítástól is függ).A felhasznált anyagok minőségét inkább hagyjuk,nem Lexus-luxus az biztos.A lábtérről hátul fogalmam sincs ,és azt sem tudom hány literes a csomagtartó,de ránézésre pont elég.
A felszereltségére már nem emlékszem pontosan,minden megvolt ami nekem kellett,légzsák,központi zár,elektromos ablakok, plusz volt első ablakfűtés ,amivel nagyszerűen és nagyon gyorsan lehetett a párát vagy a jeget eltüntetni a szélvédőről.Én még csak Fordokban láttam ilyet és tényleg nem értem ,hogy a többi autógyár ezt miért nem nyúlja le .
Mr Ford hova tegyem a telefont? Ami még szót érdemel az a futómű .Szinte élvezet volt minden kátyú,bár az nem sok van itt de aki kitartó az találhat magának.Nekem úgy tűnt ,hogy nagyon egyben van.A motor semmi különös kb mint az összes korabeli kétliteres egy apró különbséggel. Ez tényleg nagyon keveset zabált.Nem tudom ,hogy ezzel a kocsival volt -e valami vagy ezek mind ilyenek de érezhetően kevesebbet fogyasztott mint a többi kétliteres vagy egynyolcas amit használtam. Egyszer kölcsönadtam egy kollégámnak 2 hétre ,és amikor két hét múlva meglátott azzal kezdte,hogy ez a kocsi alig fogyaszt és megvenné ha esetleg eladnám.Nekem már megvolt a következő project ,gondolkoztam egy másodpercig es igent mondtam.
Namégeccer:
Ami bónusz:
-Első ablakfűtés
-Futómű
-Alacsony fogyasztás(persze a motor méretéhez képest,azért nem egy Yaris)
-Tágas belső tér,
Amit utáltam:
-Rohadó alváz
-5.fokozatban hozzáférhetetlen hamutartó
-Porcelán lökhárító
-A vezetöülés közelében nincs sík terület ahová telefont, pénztárcát,stb le lehetne tenni.
Alapjaiban jól összerakott,igénytelen szedán apró elektromos nyűgökkel,rozsdásodásra hajlamos karosszériával.Bagóért hozzájuthatsz ,rengeteg az alkatrész,bárhol megjavítják kb mint a Ladák,Zsigák a kilencvenes években Magyarországon.(persze minden hasonlat sántít)Ha hozzámcsapná valaki ,örömmel elfogadnám ,de én ilyet én már nem valószínű hogy veszek,a következő szériát biztos nem, a Bondéra meg nincs pénzem.